3 tips til at skabe et mere behageligt arbejdsmiljø

Når du har et eller flere lokaler til dine medarbejdere, er det vigtigt, at du får skabt et arbejdsmiljø, der er behageligt at være i. Det er nemlig ikke noget, der kommer af sig selv. Som arbejdsgiver er du nødt til at gøre en indsats for at skabe disse rammer.  Vi står klar til at hjælpe dig med at skabe et behageligt arbejdsmiljø. Vi har nemlig samlet tre tips til, hvordan du gør. Find dem her.  Gør noget ud af indretningen For at skabe et behageligt arbejdsmiljø skal der være omgivelser, hvor man føler sig velkommen. Det betyder, at det kan være en god idé at gøre lidt ekstra ud af indretningen.  Der kan være forskellige måde at gøre noget ud af indretningen. Det kan være alt fra billeder og belysning til møbler, hvor man føler sig godt tilpas. Der må gerne være en hjemlig hygge over det, selvom det skal være et sted, hvor der arbejdes. Den hjemlige hygge…

Fortsæt med at læse3 tips til at skabe et mere behageligt arbejdsmiljø

Hvilken type kontor skal du gå med?

Der er efterhånden mange forskellige kontorløsninger for virksomheder, og det kan godt være svært at finde rundt i, hvilke der passer netop til din virksomhed. Det er heldigvis et godt tegn, at der i Danmark kan tilbydes en lang række forskellige kontorlokaler, der er med til at gøre Danmark til et attraktivt lande at drive erhverv. I denne artikel vil du blive præsenteret for nogle af mest anvendte kontorløsninger i Danmark, så du selv kan danne et overblik over, hvilken løsning, som passer din virksomhed. Kontorlokaler Der er de helt klassiske kontorlokaler, hvor du lejer dig ind i en bygning med kontorlokaler. Det bliver dermed kun din virksomheds ansatte, der er til stede, da I typisk vil have det hele for jer selv. Dette er normalt den optimale løsning for de helt store virksomheder, der har brug for privatliv fra andre. Her er virksomhederne så store, at de ikke har brug for at være i et dynamisk miljø med andre…

Fortsæt med at læseHvilken type kontor skal du gå med?

Det skal du være opmærksom på i din lejekontrakt

Når du skal leje erhvervslokaler, er der flere ting, du skal være opmærksom på i lejekontrakten. Det kan nemlig have en stor betydning for dig på længere sigt på forskellige områder. I dette indlæg gør vi dig klogere på, hvad det er, du skal være opmærksom på i lejekontrakten.  Hvor meget er huslejen på? Det vigtigste, du skal være opmærksom på i kontrakten, er, hvor meget huslejen er på. Det har du sikkert allerede tænkt over, men har du tænkt over, hvad det er, du får for denne husleje. Indebærer huslejen kun et bestemt lokale, eller er der tale om flere lokaler? Indebærer huslejen også, at der er adgang til parkeringsplads, kælder eller andet?  Der kan være flere forskellige ting, der kan være inkluderet eller ekskluderet i huslejen. Det er derfor en god idé at dykke ned i, hvad det egentlig er, du får for huslejen.  Hvor lang er opsigelsesperioden? Når du skal leje et erhvervslokale, er det en god…

Fortsæt med at læseDet skal du være opmærksom på i din lejekontrakt

Gør virksomheden grønnere med brugte kontormøbler

Der er kommet meget fokus på, at virksomheder skal til at tænke mere på miljøet. Selvom du måske ikke har den største virksomhed, kan du sagtens gøre en indsats. Hvis du for eksempel skal have nye kontorlokaler, der skal møbleres, kan du vælge brugte møbler frem for nye.  I dette indlæg giver vi dig inspiration til, hvordan du kan gøre din virksomhed grønnere ved at vælge brugte kontormøbler.  Du redder kontormøblerne fra lossepladsen Når du vælger brugte kontormøbler, kan du redde dem fra en ubehagelig skæbne, hvor de ender på lossepladsen. Det er selvfølgelig nemt at tænke: ”Det betyder vel ikke så meget, hvis jeg ikke køber brugte kontormøbler. Der er jo nok nogle andre, der køber dem”.  Hvis alle tænker sådan, vil der ikke være nogen, der køber de brugte kontormøbler. Som virksomhed er det derfor en fordel at tage ansvar og ikke skyde den over på andre. Du kan derfor gøre din virksomhed grønnere ved at redde kontormøblerne…

Fortsæt med at læseGør virksomheden grønnere med brugte kontormøbler

Åbent kontor eller flere lukkede kontorer?

Det er altid det store spørgsmål, når du skal ud at finde erhvervslokaler til din virksomhed. Hvad skal det være for en type lokaler? Der er nemlig både mulighed for at lave et åbent kontor, hvor alle medarbejdere sidder i samme rum eller adskilt i hvert deres kontor. Vi har her samlet inspiration til, hvordan du finder ud af, hvad der er den bedste løsning for din virksomhed. Det kan gøre det nemmere for dig at tage den bedste beslutning. Hvad er det for en virksomhed, du har? Når du skal finde erhvervslokaler, skal du tage din virksomhedstype med i overvejelserne. Det kan have stor betydning, om din virksomhed er et advokatfirma, et call center eller noget helt tredje. Du skal derfor vurdere, om det giver mening, at din virksomhed benytter et åbent kontor. I nogle tilfælde kan det nemlig være en bedre løsning med lukkede opdelte kontorer. Det varierer fra virksomhed til virksomhed. Du skal derfor virkelig kigge indad…

Fortsæt med at læseÅbent kontor eller flere lukkede kontorer?