Zero waste på kontoret? Læs med her

Bæredygtighed er i dag et emne, som ikke kan – eller skal – ignoreres. Alle er nødt til at omtænke deres vaner, hvis vi skal have mulighed for at skabe en ændring for kloden. Især virksomheder har et stort ansvar i dette aspekt, da klimaaftrykket simpelthen er betydeligt større end den enkelte forbruger. Men på hvilke områder kan virksomhederne forbedre sig? Og hvordan kan du som erhvervsdrivende skabe nye vaner? Et godt sted at starte er ved at prøve at implementere zero waste på kontoret. At blive fuldstændig fri fra engangsting er svært og tager tid, men derfor bør alle kontorer alligevel prøve at minimere deres engangsforbrug. Læs med her på siden, og bliv klogere på, hvordan du netop kan indføre zero waste på kontoret. Drop engangsservice – eller skift til bambus Først og fremmest gælder det om at droppe alle former for engangsservice, der er lavet af plastik. Plastikkopper, plastikbestik, plastiktallerkner – køb det ikke. Selvom det er en nem måde at undgå opvasken på.

Fortsæt med at læseZero waste på kontoret? Læs med her

Leder du efter butik til leje? Sådan vælger du

Har du et ønske om at åbne din egen forretning, er der særdeles mange ting at overveje. Der er ligeledes mange ting at tage hensyn til, hvis du blot ønsker at flytte din butik fra ét erhvervslokale til et andet. Netop valg af erhvervslokale er supervigtigt, da der uden lokaler ikke er nogen butik. Men hvad skal du være opmærksom på i din søgen efter butik til leje? Det giver vi dig en guide til her, således at du har de bedste forudsætninger for at finde de allerbedste lejebutikker for netop din virksomhed. Overvej behovet for plads Først og fremmest er det vigtigt at overveje, hvor meget plads virksomheden har behov for. Er mindre lokaler en passende størrelse? Eller er der brug for masser af plads til produkterne? Dertil er det også vigtigt at tage stilling til, hvilke andre faciliteter erhvervslokalet skal rumme. Skal lageret være kæmpestort? Skal der være et køkken til rådighed? Hvad med antallet af toiletter – kun til medarbejdere eller også til kunder?

Fortsæt med at læseLeder du efter butik til leje? Sådan vælger du

Guide: Sådan vælger du virksomhedens flyttefirma

Fra tid til anden skal virksomheden flytte i nye kontorlokaler. Dette kan skyldes besparelser, nye behov, brug for mere plads eller blot et ønske om forandring. Uanset hvad kan det være tidskrævende at flytte lokaler – medmindre virksomheden anvender et professionelt flyttefirma. På denne måde vil eksperter stå for flytningen, og virksomheden skal blot fokusere på at finde de nye kontorlokaler. Men hvad skal du være opmærksom på i valget af flyttefirma? Det guider vi dig til her på siden.  Sørg for at tjekke kvaliteten af flyttefirmaet Indimellem er det set, at virksomheder snydes af flyttefirmaer. Her melder flyttefirmaet simpelthen konkurs, hvorefter de blot opstarter et nyt flyttefirma i et nyt navn med et nyt CVR-nummer. Dette er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt, men du kan heldigvis gøre dit forarbejde og dermed minimere risikoen for dette. Tjek folkene bag flyttefirmaet via deres hjemmeside, hvor det især er historie og historik, du bør være opmærksom på. Læs ligeledes anmeldelser af firmaet og bliv…

Fortsæt med at læseGuide: Sådan vælger du virksomhedens flyttefirma

Idéer til at styrke forholdet mellem de ansatte

Et samlet team i en virksomhed er guld værd. Samlede teams maksimerer de ansattes potentiale, styrker effektiviteten i virksomheden og gør det nemmere for medarbejderne at tackle dagligdagens udfordringer. For at styrke de ansattes forhold til hinanden er det fordelagtigt at have fokus på gode oplevelser, kommunikation og samarbejde medarbejderne imellem.  Det er i den grad muligt at styrke de ansattes forhold til hinanden gennem teambuilding-øvelser på arbejdspladsen. Igennem diverse former for øvelser har medarbejderne det sjovt med hinanden, samtidig med at de kommer tættere på hinanden.  Tegn med ryggen til hinanden Kommunikationsfærdighederne kan forbedres ved at lave en teambuilding-øvelse med tegning ryg-mod-ryg. Til denne øvelse skal I bruge print af tegningsmønstre, kuglepenne og papir. Inddel medarbejderne i grupper af to, og sæt dem med ryggen til hinanden. Den ene deltager får udleveret printet med et billede, mens den anden får udleveret et tomt stykke papir. Den første deltager skal nu mundtligt forklare holdkammeraten, hvad vedkommende skal tegne – uden…

Fortsæt med at læseIdéer til at styrke forholdet mellem de ansatte

Tips til at tage godt imod en ny medarbejder

Når arbejdspladsen får en ny medarbejder, gælder det om at gøre et godt stykke arbejde i denne forbindelse. Ved at give den nye medarbejder en god modtagelse vil vedkommende føle sig godt tilpas i sin nye arbejdssituation. Det kan nemlig være yderst grænseoverskridende at starte et nyt sted.  Udover at få den nye medarbejder til at føle sig velkommen vil det skabe de bedste forudsætninger for, at vedkommende er i stand til at udføre et godt stykke arbejde for virksomheden. En tilfreds og tryg medarbejder er nemlig en mere produktiv og kreativ medarbejder. Vi giver dig her nogle tips til, hvordan du tager godt imod en ny medarbejder.  Inden vedkommende starter Inden den nye medarbejder starter, er der en lang række praktiske ting, der skal ordnes. Sørg for at udpege en kontaktperson og en eventuel mentor, som den nye medarbejder kan henvende sig til ved tvivlsspørgsmål. Informer de resterende ansatte om den nye medarbejder, og ryd en kontorplads til vedkommende.…

Fortsæt med at læseTips til at tage godt imod en ny medarbejder