You are currently viewing Vejen mod det rigtige erhvervslokale

Vejen mod det rigtige erhvervslokale

Virksomheden vækster, og I er ved at vokse ud af jeres nuværende lokaler – men hvad gør I så? Det kan være rigtig svært at finde lige præcis det erhvervslokale, som både passer til jeres ønsker og behov, og som også understøtter jeres virksomheds udtryk. For at hjælpe jer lidt på vej har vi samlet en række gode rettesnore, som man med fordel kan have i baghovedet, når man er på jagt efter sit nye erhvervslokale. Læs med her – forhåbentligt sætter det nogle tanker i gang om, hvad jeres nye hovedkontor skal kunne.

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed

Beliggenheden fylder rigtig meget for de fleste, når de leder efter deres nye, private hjem. Når man taler om erhvervslokaler til virksomheden, må man dog heller ikke glemme den, beliggenheden – for den spiller også en stor rolle i denne sammenhæng. Først og fremmest skal I tænke over, hvordan I og jeres kunder skal bruge det nye lokale. Er jeres virksomhed én, som inviterer kunder ind på den ene eller den anden måde, er det vigtigt, at kunderne let kan komme dertil. Tilgængelighed er vigtigt i denne sammenhæng – både for medarbejdere og kunder.

Plads til det hele

En anden vigtig ting er erhvervslokalets indre. Her skal både medarbejdere og kunder igen indtænkes. Hvordan arbejder jeres virksomhed? Sparrer I meget med hinanden, og har I derfor brug for åbne kontorer? Får I kunder ind til møder, så også mødelokaler i forskellige størrelser er et must? Har I brug for showroom? Lagerplads? Tænk også over, hvorvidt kunder og medarbejdere skal gå ind det samme sted, eller om der gerne skal være flere indgange.

Mulighed for sparring

Der er rigtig mange ting på spil, når det gælder virksomhedens nye lokaler, og det kan varmt anbefales at se en række meget forskellige bud, inden I bestemmer jer. Ved at se forskellige muligheder, bliver det nemmere for jer at spore jer ind på, hvad det egentlig er, I mangler og ønsker. Er I en mindre virksomhed, og er I ikke afvisende over for idéen om at sparre med andre mindre virksomheder, kan I også undersøge, hvem der hører til i området og i tilstødende lokaler. Måske opstår der et oplagt match, som I kan se muligheder i, og måske er det i sidste ende det, som afgør valget af jeres nye hovedkontor.